SSS2019-10-03T18:50:27+03:00

Sıkça Sorulan Sorular

Chip Tuningi Uzmanına Danışın

Bir telefonla merak ettiklerinizi tüm detaylarıyla öğrenin.

  • +90 282 673 2848

SIKÇA SORULAN SORULAR

CHİP TUNİNG NEDİR VE NASIL ÇALIŞIR?2019-09-11T23:00:11+03:00

Yapılan ARGE çalışmalarıyla günümüzde mekaniksel ve elektriksel büyümenin emisyon egzoz gaz salımının azaltılması, otomobil ve diğer araçların daha verimli ve daha uzun yıllar çalışabilmesi için günümüzde elektronik kontrol ünitesi (ECU) kullanımı otomotiv üreticilerini kullanmaya mecbur bırakmıştır. Şuanki teknolojide bulunan otomobillerin performansını beğenmeyen kullanıcı sahiplerinin yaptırmak istedikleri işlem genellikle chip tuning olmaktadır. Uygulama, aşırı besleme veya atmosferik (turbocharger, supercharger) motora sahip benzinli, dizel araçlara uygulanabilir.

İçten yanmalı motor; ateşleme, enjeksiyon ve hava yakıt karışımını uygun düzeyde tutabilmesi için bir elektronik kontrol ünitesine (ECU) yani beyine ihtiyac duymaktadır. Bulunan kontrol ünitesi motorun çalışması için gerekli olan tüm ayarları içinde bulundurmaktadır. Firmamız olarak kontrol ünitesinin içerisindeki verileri tekrar ayarlama yaparak her motora göre optimize edilmiş bir uygulamayı tercih ediyoruz.

Uygulamanın tanımı chip tuning olmaktadır

Türkiye’de chip tuning yapanların % 1’inden azı kendi yazılımlarını geliştirmektedir. Bunların çoğu yazılım satan firmalardan veya internet forumları üzerinden program satın alarak arabalarda kullanmaktadır. Dışarıdan yazılım satın almanın üç sebebi vardır;
1. İlk olarak, çok az sayıda yazılımcı kendi yazılımını yazmak ve motor üzerinde kusursuz ince ayarı yapmak için gerekli bilgiye sahiptir.

2. Genellikle yazılım geliştirmek için dyno’dan daha fazlasına yani diagnostik ekipman, egzoz gazı analizörü, ısı-yönetim yazılımı ve modelleri, canbus analizörleri, mikro işlemci hata ayıklayıcıları gibi ekipmanlara ihtiyaç vardır ve bunlardan yoksunlardır.

3. Son olarak, günümüzde ücret faktörü önemli bir rol oynadığından yazılımcılar daha çok sıklıkla satabilecekleri yazılımları satın almayı tercih edip yazılım geliştirmeye nazaran hem zamandan hem de paradan tasarruf etmiş olurlar.

YAZILIMDA NELERİ DEĞİŞTİRİYORSUNUZ?2019-09-11T23:03:10+03:00

TURBO CENTER diğer yazılımcılardan ayıcalığını burada gösteriyor. Diğer yazılımcılar gibi birkaç parametreyi işlem yaparak değil, motorunuza eklenecek ekstra gücü dengeli bir şekilde motor ekipmanları üzerine paylaştırarak güç ve verim kazanıyoruz. Böylelikle her motorda bulunan ve çalışan bütün ekipmanlar üzerine ufak miktarda (%3-4) iş yükü uygulanıyor ve bu da tamamen üretici firmaların limitleri dahilinde olduğu için hiç bir sorun yaratmamaktadır.

NE TARZ BİR GARANTİ VERİYORSUNUZ?2019-09-11T23:04:03+03:00

Yüklenilen yazılımın doğru çalışması, üretici tarafından yapılan güncellemelerin düzenlenmesi ve aracınızın orijinal yazılımına ücretsiz olarak geri çevrilebilmesi için TURBO CENTER olarak 2 yıl garanti veriyoruz. Ayrıca, her araca özel hazırladığımız yazılımlarımızla, aracınıza herhangi bir parça eklemeden maksimum güç alacağınızı, yapacağımız yazılımın aracınıza hiçbir şekilde zarar vermeyeceğini ve memnun kalmazsanız ücretinizi 15 gün içinde koşulsuz iade edileceğini garanti ediyoruz.

CHİP TUNİNG VE BOX ARASINDAKİ FARK NEDİR?2019-09-11T23:05:08+03:00

Chip tuning, motora ek parça takmadan, aracın kontrol ünitesinde bulunan motor yazılımını düzenlemek ve bu yazılımı geri motor beynine yüklenmesi yapılan değişikliğin kullanıcılarının kendi zevklerine göre yaptıkları değişiklik işlemidir.

PEDAL Box, Box Power gibi uygulamalar aracın mevcut sistemine sonradan bağlanan ve motorun çalışma sistemini yanıltarak güç kazandırmaya yönelik bir sistemdir. Biz kesinlikle Box uygulaması ve satışı yapmıyoruz. Çünkü Box işlemi uzun vadede aracınıza kalıtsal zarar veren uygulamalardır.

SİGORTA, KASKO YADA VERGİMDE BİR DEĞİŞİKLİK OLACAK MI?2019-09-11T23:05:59+03:00

Bütün sigorta ve kasko şirketleri, primleri aracın mali değeri, sürücünün yaşı ve aracın yedek parça fiyatlarına göre hesaplar. Bu sebeple motor gücünüzün artması motorlu taşıtlar verginiz de dahil olarak sigorta ve kasko primlerinizi değiştirmeyecektir.

İŞLEM SÜRESİ NE KADARDIR?2019-09-11T23:07:17+03:00

Araç üzerinde ortalama 1-1,5 saat zaman harcamaktayız. Her araca özel bir çalışma yapar, yazılım sonrasında araçtan aldığımız test sonucundan memnun olduğumuzda müşterimize teslim ederiz. Bu da yüksek müşteri memnuniyetini sağlamamızdaki en büyük etkendir.

CHİP TUNİNG ZARARLI MI?2019-09-11T23:08:25+03:00

Her ne kadar aksi düşünülse de profesyonel teknikler ve doğru cihazlar ile yapılan bir uygulamanın hiçbir zararı yoktur. Stage 1 yazılımlarımız her zaman aracın orijinal güvenlik limitleri dahilinde geliştirilir ve aracın ömrü boyunca stabil kullanılabilir.

ARACIMA SERVİSTE GÜNCELLEME YÜKLENİRSE NE YAPACAĞIM?2019-09-11T23:09:09+03:00

Yeni model araçlar yetkili servisler tarafından güncellenebilir ve bu işlem aracınızı orijinal hale çevirir. Biz de servis tarafından yüklenen yeni güncel yazılımınızı ücretsiz olarak tekrar düzenler, aynı güce kavuşmanızı sağlarız.

FABRİKA GARANTİSİ İLE İLGİLİ DURUM NEDİR?2019-09-11T23:10:41+03:00

Yapmış olduğumuz işlem görünmezdir. Bu sebeple aracın hata kayıtları silinirken veya benzer durumlarda görülemez. Buna rağmen istediğiniz zaman yapılan uygulamayı orijinale çevirebilmekteyiz ve bu durumun geçmişe dönük herhangi bir kaydı bulunmamaktadır.

Çoğu marka düzgün yapılan bir yazılımın araca hiçbir zararı olmadığını bilmektedir. Ayrıca bir çok yetkili servis farklı markaların uygulamalarını satmaktadır.

BENZİNLİ BİR MOTORDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER NELERDİR?2019-09-11T23:12:22+03:00
  • Gaz Tepkisi Haritaları
  • Istenilen Hava Yakıt Karışım Haritaları
  • Hava Yakıt Karışım Limit Haritaları
  • Tork Limitler Haritaları
  • Ateşleme Avans Haritaları
  • Egzantrik Zamanlama Haritaları
  • Istenilen Yük Haritaları
  • Wastegate Haritaları
  • Wastegate Linerasiton Haritaları
  • Wastegate Limit Haritaları
  • Maximum Yük Haritaları
  • Turbo Basınç Haritaları
  • Turbo Limit Haritaları
  • Vuruntu Risk Haritaları
  • Yakıt Ray Basıncı Haritaları
  • Yakıt Ray Limit Haritaları
  • Şanzıman Limit Haritaları
  • Sıcaklık Limit Haritaları
  • Hız Limiti İptali
  • İkinci Lambda Oksijen Sensoru iptali (Opsiyonel)
  • Şanzıman Vites Değişim Zamanı (Opsiyonel)
  • Maf Ayarlama (stage 3)
  • Enjektor Ayarlama (stage 3)
DİESEL BİR MOTORDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER NELERDİR?2019-09-11T23:13:25+03:00
  • Gaz Tepkisi Haritaları
  • Hava Yakıt Karışım Haritaları
    Tork Limitler Haritaları
  • Enjeksiyon İşeme Açısı Haritaları
  • Enjeksiyon Süresi Haritaları
  • Turbo Basınç Haritaları
  • Turbo Limit Haritaları
  • Yakıt Ray Basıncı Haritaları
  • Yakıt Ray Limit Haritaları
  • Sıcaklık Limit Haritaları
  • Duman Limit Haritaları
  • Şanzıman Limit Haritaları
  • Hız Limiti İptali
  • Şanzıman Vites Değişim Zamanı (Opsiyonel)
TEST ESNASINDA ARAÇTAN KAYDETTİĞİNİZ VERİLER NELERDİR?2019-09-11T23:14:45+03:00
  • Motor Devri
  • Gaz Kelebek Posizyonu
  • Hava Kütlesi
  • Motor Yükü
  • Istenilen Turbo Basıncı / Motor Yükü
  • Elde Edilen Turbo Basıncı / Motor Yükü
  • Egzos Gaz Sıcaklığı
  • Manifold Hava Sıcaklığı
  • Hava Yakıt Karışımı / istenilen ve eldeedilen
  • Silindir Ateşleme Açısı
  • Silindir Ateşleme Adaptasyon Derecesi
  • Vuruntu Voltajı
  • Egzantrik Zamanlama Açısı
  • Yağ Sıcaklık Derecesi
  • Su Sıcaklık Derecesi
  • Yakıt Sıcaklık Derecesi
  • Enjeksiyon Miktarı miligram / moment
  • Enjektör işeme yüzdesi
  • EGR çalışma yüzdesi
  • Wastegate çalışma yüzdesi
STAGE 1 NEDİR?2019-09-11T23:15:52+03:00

TEKRAR PROGRAMLAMA

Stage 1 aracınızın motor yönetim sistemine yapılacak olan, enjeksiyon, ateşleme gibi parametlerin değiştirileceği özel bir programlamayı içermektedir. Bütün parametreler aracınıza özel hazırlanır ve bu aşamada bütün ayarlar üretici standartlarına uygun ve güvenli bir seviyededir. Stage 1 %100 güven telkin eden, kısacası endişe olmadan daha fazla sürüş keyfi demektir.

STAGE 2 NEDİR?2019-09-11T23:16:29+03:00

HAVA GİRİŞİ VE EGZOST İYİLEŞTİRMESİ İLE BİRLİKTE TEKRAR PROGRAMLAMA

Stage 1 uygulamamızdan daha fazlasını isteyenler için, motorun çevresindeki bir dizi parçaları iyileştirerek oluşturulan Stage 2 isimli bir opsiyonumuz var. Öncelikli olarak bu parçalar hava filtresi ve egzostdur. Bir çok hava filtre sistemleri, motorun emiş gürültüsünü azaltmak için kısıtlanmış durumdadırlar. Spor bir filtre yada özel emiş sistemi takarak motora daha fazla hava girişine yardımcı olur ve güzel bir güç artışı alırız. Aynı durum egzost sitemi içinde geçerlidir. Stage 2 uygulamamızda yine üretici güvenlik standartlarını koruruz fakat bazı durumlarda extra bir kaç güçlendirilmiş parçaya (örneğin debriyaj sistemi, dumpvalve v.s.) ihtiyacımız olabilir. Her aşamada önerilen parçalar mutlaka değiştirilmelidir.

STAGE 3 NEDİR?2019-09-11T23:17:18+03:00

YENİ MOTOR PARÇALARI VE PROGRAMLAMA

Stage 3 uygulamamızda bir adım daha ileri gidiyor, motorun içi ve çevresindeki parçaları değiştiriyoruz. Bu daha büyük bir turbo, spor egzantrik milleri büyük enjektörler gibi parçaların takılmasıdır. Bu size riskli bir işlem gibi gözüksede, çoğunlukla durum böyle değildir. Çünkü üreticiler genelde tek bir motor bloğu üzerine daha büyük turbo ve enjektör takarak 2 farklı motor tipi üretir. Bu demek oluyorki aracınızı güçlü olan motorun orjinal parçalarını kullanarak dayanıklı ve risksiz bir şekilde üreticinin ön gördüğü limitlerle hızlandırabilirsiniz.

ARACIMIN GÜCÜ ARTTIĞINDA YAKITI NASIL DÜŞECEK?2019-09-11T23:21:57+03:00

Aracınızın güç ve tork değerleri yazılım ile yükseldikten sonra; kullanım tarzınız aynı kalmak koşulu ile aracınız, standart haline göre daha az gaz pedal tepkisine ihtiyaç duyacaktır. Aracın standart haline göre daha az gaza basmanıza rağmen; yüksek tork size rahat ve akıcı bir kullanım ve buna bağlı olarak yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Tabii ki eskiye göre daha agresif kullanımlarda yazılımın güç avantajı kullanılacak ; fakat yakıtta bir tasarruf sağlanmayacaktır.

ARACIMIN TURBOSU BOZULUR MU?2019-09-11T23:22:55+03:00

Dünya üzerinde üretilen bütün turbolar maalesef bir gün bozulacaktır. Siz aracınızı standart yazılımı ile de kullansanız; metal parçalardan oluşan turbo ünitesi zamanla ısı ve gözle görünmeyen toz zerreleri ile aşınacak ve sonunda bozulacaktır. Bilinçli bir şekilde yapılan yazılımlar turbonun ömrünün kısalmasına etki etmez. Turbonun uzun ömürlü olması aslında kullanıcı ile alakalıdır. Tüm turbo araçların kullanım kılavuzlarında bulunan ama maalesef ülkemiz kullanıcılarının zahmet edip okumadığı ve uygulamadığı kullanım önerileri turbonun ve diğer motor parçalarının uzun ömürlü olmasını sağlayan en büyük ipuçlarıdır. Bunların başında aracın motoru ısınmadan motorun yüksek devirlere çıkartılıp agresif kullanılmaması, araç motoru stop edilmeden önce yaklaşık bir dakika rölantide çalıştırılarak turbonun soğutulması ve üreticinin öngördüğü kalite standartlarında motor yağı kullanılması en dikkat edilmesi gereken hususlardır. Maalesef ülkemizde araçların problemleri; araçların garanti sürelerinin bitip periyodik bakımlarının işinin uzmanı olmayan ellerde yapılmasıyla başlıyor. Ne zaman ki “Usta şunun bakımını yapar mısın?” cümlesiyle ustaya uzatılan bir anahtar ve bakımı yapan kişinin ucuza mal etmek amacı ile yan sanayi parça ve ucuz maliyetli düşük kaliteli motor yağı kullanması sonucunda araçlar kullanıcısına sorun çıkartmaya başlıyor. (İşinin Ehli orijinal malzeme ve kaliteli yağ kullanan bir çok ustamızı tenzi ederiz.) Bu nedenle tüm araç kullanıcılarına önerimiz bakımlarını yaparken orijinal malzemeden kaçınmamaları ve doğru ellerde araçlarına bakım yaptırmaları. Bunlara dikkat ederseniz aracınızın uzun yıllar sorunsuz ve minimum masraf ile sizlere hizmet edecektir.

ARAÇ ÜRETİCİLERİ BU İŞLEMİ KENDİLERİ NEDEN YAPMIYOR ?2019-09-11T23:24:09+03:00

Üreticiler araçlarını tüm dünya pazarına sunmak için tasarlıyorlar ve bunun neticesinde bir çok etken araçların , kapasitelerinin altında piyasaya sürülmesine sebep oluyor. (Egzoz emisyon standartları, sıcaklık ve iklim farklılıkları , vergilendirme politikaları ve satış politikaları gibi). Ülkemizde vergilendirme nasıl ki motor hacmine göre yapılıyorsa birçok Avrupa Ülkesinde hacme bakılmaksızın beygir gücü esas alınarak vergilendirme yapılıyor ; bu da araçların yüksek vergi dilimlerine girmemesi için kapasitelerinin altında güçlerde satışa sunulmasına sebep oluyor.

Günümüzde birçok marka kendi bünyelerindeki modifiye firmaları veya anlaşmalı oldukları firmalar vasıtası ile satış sonrasında aynı hizmeti çok yüksek fiyatlarla kullanıcılarına sunuyor.

CHIP TUNING İŞLEMİNİN MOTORA ZARARI VAR MI?2019-09-11T23:25:00+03:00

Otomobil üreticileri, pazara sundukları araçların motorlarını belirli emniyet katsayıları dahilinde sonsuz ömür hesabı yaparak limitlemekte ve bu araçları dünyanın her yerinde, her koşulda kullanılacak şekilde üretmektedirler. Limitler dahilinde yapılacak bir uygulamanın aracınız için zarardan çok faydasını görebilirsiniz.

Daha Fazla Bilgi için Bizi Arayın!

E-Bültene kaydolun, gelişmelerden ilk siz haberdar olun!

    (Bilgilerinizi kimseyle paylaşmayacağız, söz veriyoruz!)

    Go to Top